Mereu în altă parte

Octombrie 18, 2010 at 2:46 (Acum)

Trebuie să-ţi scriu asta acum. Cu fiecare zi ce trece eşti tot mai departe. Simt că te uit. Începi să dispari.

Ştii ce s-a întâmplat după ce s-a terminat tradiţia noastră de duminică seara? Ştii ce s-a întâmplat după ce am încetat să ne mai bem minţile până la 5 dimineaţa în fiecare duminică, doar ca să nu fim ca toţi corporatiştii ăia distruşi care se bagă în pat de la 8 seara, se uită la Divertis şi apoi sting veioza ca să nu fie obosiţi a doua zi la birou? Ştii care a devenit noua mea tradiţie de duminică seara? Am început să scriu pe blogul ăsta nenorocit. Să scriu, să scriu, să scriu, să beau, să scriu. Urăsc blogul ăsta. Şi pe tine te urăsc.

….

Am mai deschis o sticlă. Mi-e milă de tine. Nu o să fii fericit niciodată. Nici cu mine, nici cu alta, nici singur. Cauţi mereu alt anotimp, alt loc, pe altcineva. Nimic nu e niciodată destul pentru tine. Când mi-ai zis că nu-ţi găseşti locul, ultima dată când ne-am văzut, mi-a venit să mă aşez pe jos şi să râd până se face noapte şi mă dau ăia afară din bar. Tu niciodată nu-ţi găseşti locul. Pentru tine niciodată nu e de ajuns ce ai.

De-asta m-am gândit să-ţi scriu acum. Până nu e prea târziu. Până nu te uit de tot.

A plouat şi a şuierat vântul toată ziua. S-a lăsat seara şi am ieşit să inspectăm ce-a adus marea la mal. Au început să se aprindă luminile în retaurantele de pe plajă. S-a terminat pontonul. Ne facem calcule dacă să ne umplem sandalele de nisip sau dacă să urcăm şi să mergem pe faleză. Trecem pe lângă un restaurant kitschos, plin de podoabe româneşti, ştiuleţi de porumb uscaţi, păsări împăiate, zdrobitoare de struguri şi peştişori idioţi în acvarii. Lăutari bătrâni în costume negre, cu chipul împietrit fac o muzică îngrozitor de zgomotoasă, care ar trebui să fie veselă. Nu stă nimeni la mesele cu două rânduri de feţe de masă şi printre ele nu dansează decât nenorocitul ăsta de vânt tăios. Mi-e milă de mireasa care îşi va petrece nunta aici.

Ajungem la singura terasă populată din staţiune şi asta pentru că în loc de canapele au balansoare. Depăşim un grup care joacă rummy şi ne aşezăm în leagăne. Eu am primit un espresso oribil şi un suc de portocale amar ca fierea. Şi e atât de frig. Ceilalţi beau ceai şi discută banalităţi. Thank God că deocamdată nu mă implică în conversaţie.

E un vapor de croazieră în larg. S-a oprit. Imediat sub luna asta mare ca o roată de caşcaval i se văd luminiţele de pe punte. Poate că au o petrecere în seara asta. Şi sunt aşa departe… şi vântul ăsta care nu se mai opreşte… mi-au îngheţat gleznele, dar nu plec. E prea frumos aici. Acolo, pe vasul acela… departe de lume, de discuţiile fără sens, de banalităţile astea care mă sufocă, acolo, pe vasul acela…acolo nu cred că e frig…

Marea se aruncă din nou cu furie la mal şi vrea să mă tragă şi pe mine în adânc. Vrea să mă ia de aici. Vrea să mă ducă acolo, pe vasul acela unde oamenii nu au niciodată griji, unde căpitanul deapănă în fiecare seară o poveste, acolo unde luna e atât de aproape încât poţi s-o atingi…

Dar ce e greşit şi la fantezia asta e că acolo, pe vas, nu sunt singură. Şi tare mi-e teamă că atunci când o să ajung acolo, dacă n-o să fii cu mine, o să găsesc eu un alt loc frumos la care să tânjesc şi în care să sper că într-o zi, poate…

Ceea ce ne aduce la chestiune. Vezi tu, dragă mincinosule, nici eu nu-mi găsesc locul. Şi eu aş vrea să fiu mereu în altă parte, în alt timp, cu altcineva. Şi eu mă izolez mereu de grup şi mă uit în gol, tânjind după ceva care nu va fi niciodată al meu. Şi ştii de ce? Pentru că în momentul în care obţin ce vreau, nici nu mă obosesc să mă bucur că l-am obţinut. Nu îmi dau voie să fiu fericită. Nu pierd timpul cu sentimentul împlinirii, ci îmi setez din nou altceva după care să tânjesc şi o iau de la capăt.

Nici eu nu îmi găsesc locul. Şi nici nu mi-l voi găsi atâta timp cât continuu să mă întreb dacă nu cumva locul pe care îl caut e lângă tine.

14 comentarii

  1. Dana said,

    Hmm, parca citesc o „alta Eloa” (oarecum resemnata)! Ai obosit?

  2. Eloa said,

    da.

  3. Ela said,

    Eu – dac-ar fi sa ghicesc – as zice ca cel putin unul din voi doi lucreaza in publicitate. Numai publicitarii au fixul asta sa nu ajunga penibili ca si corporatistii. Fiecare cu penibilul lui🙂

  4. ce-simti said,

    Frumos de trista revenirea ta. Poza cu biciul pare mai nepotrivita acum ca niciodata si simt o anumita apropiere in comentariile tale, un dor de a fi printre oameni prietenosi – de fapt nu prietenosi – care sa te inteleaga.

  5. nimeni said,

    eu cred ca ai o obsesie…

  6. deceplangfemeile said,

    nevasta lui stie de tine?

  7. deceplangfemeile said,

    ok, recunoasc, am fost cam deplasat. te rog, accepta-mi scuzele.

  8. EileenAna said,

    Eloa, draga Eloa, ce faci? In loc sa te bucuri ca se duce (duca-se si dus sa fie) tu incerci sa-i tii amintirea pe loc pentru a mai fabrica some new drama? Cu alte cuvinte, daca ai chef de ceva „vibratii” emotionale noi, macar gaseste-ti pe altul care sa ti le provoace.🙂

  9. EileenAna said,

    Draga Eloa, ti-am mai scris ieri un comment . Cum n-a fost nimic deplasat in el, imi inchipui ca trebuie sa fi fost vreo eroare la mijloc, ceva.
    Fara nicio legatura cu ceea ce-ti scriam ieri : nu te-ai mai apucat sa scrii inca un blog pe wordpress, nu?🙂

  10. verdedeparis said,

    Ce-mi place blogul asta!

  11. justintime said,

    parca vorbesti de viata mea.

  12. Claudia said,

    Frumos.Sublim.Adevarat.

  13. maxweider said,

    Nu este nici o problema, cate femei nu urasc barbatii si iubesc femeile, este deja o ,,moda”.
    La Elton John este invers !

  14. Alecsandra said,

    Descrierea marii si a vasului imi aminteste de „Martin Eden” (Jack London)🙂 Interesant blog-ul…

Lasă un răspuns

