nimeni.

Februarie 17, 2009 at 21:23 (Eloa se întreabă)

Am ochii umflaţi de plâns si nu e nimeni care să-şi dea seama.

Adică am prieteni, nu e vorba de asta, nu vreau să credeţi că sunt o sociopată sau ceva, dar am ochii plini de lacrimi şi nici unul dintre ei nu întreabă de ce. Nici unul. Adică ei văd, dar tac, de parcă le-ar fi frică să nu declanşeze o avalanşă prin cel mai mic sunet  scos despre acest subiect.

Sunt şi riscuri când toată lumea te crede puternică.

Un leu rănit nu e niciodată întrebat dacă îl doare. Toată lumea îl ocoleşte privind în jos cu smerenie, de parcă ar fi la reanimare. Nimeni nu întreabă un leu rănit de ce e la pământ. Toată lumea presupune că îşi va reveni prin regenerare, hrănindu-se cu propria forţă. Poate că puterea nu e totuşi un termen absolut din moment ce el ajunge uneori să fie rănit şi să verse lacrimi şiroaie. La asta nu se gândeşte nimeni.

Apoi lacrimile amorţesc şi rămâne doar gustul lor amar, care îl impregnează cu serul adevărului. Atunci se ridică şi are un chip împietrit. Nu mai menajează nimic şi pe nimeni. Nu mai tolerează nici cea mai mică formă de umilinţă, mai ales pentru că el a fost demn şi i-a respectat pe toţi. Dar acum rage la toată lumea care îl calcă pe coadă. Şi concluzia la care ajung prietenii leului de care vă povestesc e că el e bolnav de furie, că are un virus în sânge şi că e vorba de o boală incurabilă. Aşa că dau verdicte doar pentru că n-au avut curaj să întrebe „de ce plângi”.

Am ochii umflaţi de plâns şi nu e nimeni care să-şi dea seama. O fi ceva în neregulă cu prietenii mei sau asta înseamnă că nu am prieteni?

51 comentarii

  1. moralistu' almanahe said,

    Nu e nimic in neregula , inseamna doar ca ai taiat ceapa prea multa, histrionica mica😉

  2. ce-simti said,

    Super fain commentul anterior.

    Eu, un pic mai apocaliptic în zilele astea, din cauza unei ciudate şi scurte relaţii despre care nu o sa scriu, am decis să mă călugaresc. Caut mănăstire de maici, cu sală de forţa şi posibilitate de practicare a stupăritului. Ba la dracu, nu mai vreau să vad nici o femeie, caut una de călugări.

    Ce pot să spun Eloa, chiar nu mă aşteptam la postul ăsta. Mai trăgeam din când în când cu ochiul la tine pe blog sa vad daca ai mai scris şi mă aşteptam sincer la un post din care să reiasă că geamănul ala vesel i-a albăstrit ochii celui trist.

    Încă sunt şocat, credeam că totul va trece. O să scriu mai încolo, că acum nu am cuvinte.

  3. magdici said,

    Despre prietenii tai nu pot sa vorbesc, dar cred ca multi dintre cititori se hranesc cu lacrimile tale, mai exact cu lacrimile lu’ Eloa, fiindca tu nu esti perceputa aici ca o persoana reala, cu suferinte reale, esti o Eloa virtuala care trebuie sa fie vesnic acuzatoare, furioasa, trista, nesatisfacuta. Ai desfiinta mitul daca cineva ti-ar sterge lacrimile…
    Imi cer scuze daca intruzionez dar Ana ce mai face?🙂

  4. casargoz said,

    Un leu rănit poate conta întotdeauna pe şacal. Şacalii întotdeauna văd o oportunitate atunci când văd un leu rănit. Şacalii vin întodeuna cu prietenii. Şacalii ştiu că leul este puternic, de aceea şacalii ai răbdare. Şi respect. Şacalii nu privesc în jos cu smerenie, ci privesc înainte plini de poftă. Şacalii nu se filozofează despre puterea leului, ei cunosc puterea haitei. Atunci când leul nu mai tolerează nimic, când lul rage la cei ce-l calcă pe coadă, şacalul ştie că sfârşitul e apropape, şi nu face altceva decât să se depărteze la limita de siguranţă şi să aştepte. Şacalii nu dau verdicte, ar curajul este o noţiune străină, pe care numai leul o poate înţelege. Uneori după îndelungi ore de aşteptare, şacalul se miră când leul îl numeşte prieten. De aceea leul nu trebuie să se plângă niciodată că este singur, şacalul va fi mereu lângă el: aşteptând.

  5. ingrid said,

    de ce plangi?

  6. Crash said,

    Pana la urma si plansul asta are sensul lui. De ce ti-ar sterge ei lacrimile? De ce te-ar intreba daca suferi? De ce ar arunca egoismul lor la gunoi ca sa traiasca impreuna cu tine suferinta prin care treci?

    Da, ai prieteni. Prieteni care se gandesc la ei mai mult ca la tine, prieteni carora le pasa doar daca lacrimile tale la strica aranjamentele vietilor lor. Altfel, n-ai nici un prieten in afara de propria-ti persoana. Te iubesti si te urati in acelasi timp. E o enorma pierdere de energie ce faci tu.

    Am avut tendinta de a-ti da un sfat. Dar ce sens are? Ai mintea plina de sfaturi pentru tine, pentru ce trebuie sa faci mai departe. Si ai inima goala de iubirea pe care a trebuit sa o abandonezi. Ti-ai promis de atatea ori ca nu mai faci asa. Oare de ce faci iar si iar aceleasi lucruri? De ce nu te opresti? DE CE? Intr-o zi o sa-mi spui. Sper doar sa nu ajung batran si sa mor pana te hotarasti tu.

  7. A.swt said,

    there .. there.. nu mai plange ca o sa treaca .. stii ca o sa treaca..

  8. Small Wonders said,

    daca ii vei lasa sa iti vada si slabiciunile, te vor intreba la un moment dat si de ce plangi;)

  9. tudor said,

    te-ai gandit cumva la faptul ca tocmai din cauza ca tin la tine, ezita sa te intrebe? Oare nu cumva atunci cand te vor intreba, tu te vei uita in alta parte, absenta, si vei spune „nimic…nimic”?….

  10. marylina said,

    Desi apreciez simfoniile clapelor tale, speram sa nu mai simti nevoia sa scrii aici, dar vad ca realitatea te-a izbit din nou.

    Daca vrei sa ai batai de cap, fa-ti prieteni… Niciodata nu e treaba lor cand ceva se intampla cu tine, excluse cazurile in care ii priveste si pe ei. Rareori acorda atentie schimbarilor din tine, tu esti tu, ei sunt ei…

    Suntem oameni, aminteste-ti asta de fiecare data cand te gandesti la prieteni… fiecare prietenie este ca un pact, prestam servicii si primim, un contract bazat pe legi nescrise… cu multe clauze.

    Fie ca recunoastem sau nu, rar privim inauntrul unui prieten pentru a descoperii durerea, daca ea e evidenta, rar o bagam in seama, cand ea ne este aratata si ni se cere ajutorul, ne amintim de clauzele contractului si prestam serviciul cerut… Sa fii prieten este o meserie, te prefaci ca muncesti si tu cand coechipierul trece pe langa tine.

    Literele tale au iz de sinceritate, de destainuire si asta se simte intre randuri… deci nu acorda unora mai multa importanta decat merita.

  11. Anda said,

    Faptul ca, dintr-un motiv sau altul, tie inca nu ti-e bine poate fi stanjenitor pentru unii. Fie ei chiar prieteni. Si asta ii face sa evite discutii despre un subiect pe care nu au cum sa-l patrunda in profunzime sau despre o situatie prin care nu au trecut sau nu o pot intelege. Stanjeneala. Privire in jos. Ezitare. Nu inseamna ca nu tin la tine, dar…
    Asta mi se intampla mie. Eu nu vreau sa vorbesc cu ei despre munca, despre filmele pe care le-am vazut sau despre vizitele la parinti. Eu vreau sa imi repet la nesfarsit povestea. In fine.

  12. vale said,

    lacrimile sunt dulci-sarate. si imi place gustul lor. nu imi place sa plang dar imi face bine.

  13. pitik77 said,

    salut.o sa rasara el soarele si p autostrada noastra(k si eu plang,poate din motive diferite)…eu cred k ai prieteni,dar dk esti k mine,i-ai invatat k tu sa fi mmereu puternica;tu sa oferi mereu ajutor tuturor si sa nu ceri in chimb…multi stiu cum arati,dar foarte putini cine esti….numai bine.:)

  14. casargoz said,

    ?

  15. Relaxedman said,

    Casargoz are dreptate: un leu ranit serios poate conta intotdeauna pe sacali.
    Cat despre intrebarea din finalul postului: cine stie daca Eloa are prieteni adevarati? Cine stie ce cred acestia despre ea? Si mai ales, cine stie ce asteptari ar avea Eloa de la ei? Daca le cere prea mult? Mult mai mult decat au ei de dat?

  16. ce-simti said,

    E greu să ai chiar şi un singur prieten adevărat, darămite mai mulţi. Sunt eu poate mai retras şi poate de aceea mi-e mai uşor să spun asta, dar câţi dintre voi pot afirma că nu e adevărat? Mai ales când ştim cât de egoist e omul, fiindcă ne cunoastem pe noi înşine.

    Probabil o sa-l mai iubeşti pentru o vreme, şi nimeni nu o să înţeleagă de ce. Nimeni nu o sa te poată consola cu adevărat pentru că tuturor o să li se pară de neînţeles sentimentul tău. Toţi o să-i vadă imperfecţiunile şi no o să înţeleagă de ce îl mai iubeşti când tu singură le deschizi ochii spre aceste imperfecţiuni.

    Fuck, oare câtă putere mai putem strânge, dacă din fiecare eşec de acest gen până la urmă ieşim mai puternici. Ce mi-e frică, e să nu devenim atât de puternici încât să nu mai putem iubi. Ar fi o pierdere prea mare pentru o viaţă de om….

  17. alexe poldi said,

    bine ca ai ochii umflati de plans si nu din alta cauza

  18. Diana said,

    Ok, ma despart de my bf week-end-ul trecut. Desigur, nu oficial pt ca nu are tupeu sa-mi spuna direct si prefera varianta de „viata mea e atat de complicata acum” si ca e mult mai bine sa astept eu dupa el 2 saptamani pana i se lamuresc lui problemele si are destul clarity incat sa-si dea seama daca-i convine mai mult sa se desparta de mine sau nu. So clar: over.
    Ma calmez dupa 2 zile (in mare si pt ca am dat de blog-ul asta pe care l-am citit in procent de 90% si care m-a lasat cu un sentimente foarte-in lipsa de un cuvant mai bun-empowering). Random thought: 3 luni relatie-2 zile sa-ti treaca-e un raport echitabil?
    Anyway, intru pe mess azi si dau de statusul lui: ¨Caut prietena, fumatoare, bruneta, should like Kafka si BDSM”.O_o Joke, he says. Hmm, oare de ce uram barbatii?
    PS: Sorry de off-topic, simteam si eu nevoia sa „let it all out”.

  19. nick said,

    Eloa: deh, asta e pretul platit de femeile puternice si complicate. sau sa zic ca e doar … avansul?

    Diana: oare de ce femeile nu stiu sa fie selective?🙂

  20. Diana said,

    Nick: Pentru ca, la fel ca in matematica, punem conditii necesare dar nu suficiente. :))

  21. Ela said,

    Foarte bine zis Diana🙂

  22. cory said,

    ei pai daca tu astepti sa vina ei la tine (si nu o vor face, probabil din respect si din teama sa nu infiga si mai tare cutitul in rana sau din teama ca nu vor fi in stare sa te ajute cum trebuie) atunci o sa prinzi pastele cailor.
    Ia-l tu pe unul din pr tai de-o parte si vorbeste. Daca stai sa iti pice din cer…

  23. Diana said,

    @Cory Stii cum e, cateodata simti nevoia sa STFU in pace. Sa traga altcineva de tine. Sa te intrebe “what´s wrong?” de cateva zeci de ori pana te hotarasti sa te descarci. Si mie imi lipsesc genul asta de prieteni.🙂

  24. Phoebs said,

    Bai, stiu cum e. oamenii cred in cazuri din astea ca te-ar rani mai tare daca ti-ar arata ca s-au prins ca esti slaba. Nu sunt rai, nu sunt nepasatori, de multe ori si eu tac pentru ca am impresia ca as face mai mult rau daca as vorbi. Nici eu nu cred ca te-as fi intrebat, daca te vedeam. Acum insa stiu ca te-as ajuta mai mult asa.

  25. nick said,

    Diana: deci e o chestiune de alegere. si atunci de ce puii mei toate dramele astea🙂

  26. pestisoru said,

    deci ai juma de milion de vizitatori si nu e nimeni sa-ti vada lacrimile? Poate e din cauza ca nu postezi si poze cu tine cand plangi…

  27. daianara said,

    Nick: Ai vazut Bedazzled? E filmul ala cu Brendan Fraser si Liz Hurley in care ea e diavolul. El isi doreste sa fie un baschetbalist celebru, ea il transforma in Dennis Rodman. El isi doreste sa fie inteligent, sensibil etc ca sa impresioneze femeia pe care o iubeste, Liz ii da toate astea dar il face si homosexual. La fel si in viata. Pot sa vrei pe cineva tall, dark and handsome. Insa daca dupa aia afli ca are o nevasta si 3 copii plus ca e un recovering alcohoolic.
    In plus, daca toate femeile ar fi selective ne-am bate pe o mana de barbati. Cat despre drame, imi vine in minte un citat: „I don´t miss you, I miss the man I thought you were”.
    Atata tot.🙂

  28. o fana said,

    de ce scrii doar o data pe luna? eu ma uit in fiecare zi pe blogul tau,ca sa vad ceva nou….

  29. BusterDBK said,

    Mă femeie, sper că ţi-ai revenit până acuma. Cred că ţi-ai răspuns singură la întrebare: poate că toată lumea se temea să nu facă mai rău aducând vorba. Asta nu înseamnă că nu puteai face tu asta.

    Dau o bere / o sticlă de vin dacă găseşti jumatea plină de damigeană şi te binedispui🙂 . Nu o să schimbe nimic chestia asta dar dacă te-ai cules de pe jos tot e mai bine.

  30. dragos said,

    bine zis buster, ti-ai raspuns bine la intrebare, eu as merge putin mai departe si as spune ca nu aveai nevoie nici sa pui intrebarea nici de raspuns. nu esti dependenta de cei din jur din moment ce te-ai asociat cu un leu . leul ca si animal e ocolit pentru ca e al naibii de periculos sanatos daramite ranit. pentru prietenii tai e un mod precaut de a se menaja pe ei si pe tine intr-un fel ciudat e drept. dar in timp le-ai impus asta era de asteptat rezultatul . toti gresim toti suferim si cand se intampla nu e nimic mai rau decat sa ascunzi asta tuturor. cineva trebuie sa fie langa tine . construieste-ti de acum incolo o relatie de genul asta cu cel putin o persoana daca pana acum n-ai avut, pentru ca vrei sau nu, momente de genul asta vei mai trai si cu alte ocazii:)

  31. ce-simti said,

    Ce bine că există oameni cu o atât de bună înţelegere a psihologiei şi sunt atât de mărinimoşi încât să dea nişte sfaturi simple de urmat care să-ţi repare sufletul pe care nici măcar tu nu ţi-l înţelegi…. 😦

  32. candy said,

    ce usor isi dau oamenii cu parerea cand nu sunt ei in cauza! firea romanasului e tragico-comica totodata; undeva in subconstientul lui, se bucura ca nu a fost niciodata un leu puternic sa treaca prin ce trece fiinta aceasta, si mai da si sfaturi eventual legate de „ce si cum simti” sau „cum putem ajuta personajul asta, eloa”. o data ce tu esti pierdut pt tine insuti, nimeni nu te scoate de acolo, nici un cavaler pe un cal alb. totul se reduce la zero. ai impresia ca esti nimic, ca te`ai nascut pt nimic. in final, cei „rezistenti” ajung robotei goi fara sentimente, sau internati prin vreun azil; eu fac parte din categoria „roboteilor resemnati”; am acceptat ca sunt o persoana cu capul, ca m-am nascut intr`o familie de schizofrenico-paranoico-perfectionisti cu viata sentimentala ratata; daca nu as fi fost eu, ar fi fost altul in locul meu; sunt constienta ca visez cai verzi pe pereti si creez prototipuri si calitati oamenilor, dar nu ma mai complic; e singura modalitate de a-mi face existenta mai interesanta decat e.

  33. l0v3s said,

    NU e chestia ca nu ai prieteni doar ca cu totii avem probleme poate e doar o perioada in care fiecare incearca sa si le rezolve sau unii sunt atat de cufundati in ale lor incat nu baga de seama si de problemele celorlalti sau poate ca vor sa le uite pe ale lor si sa le faca uitate si pe a celorlalti si mie mi se intampla sa fiu aiurea si deprimata si nimeni nu vine sa ma intrebe ce am probabil incearca sa ma faca pe mn sa inteleg ca nu treb sa fiu asa sau le e frica de reactia mea…dar asta nu insemna ca ei nu ma iubesc si ca nu sunt prietenii mei..:P:*:*:*toti avem prieteni poate chiar mai multi decat ne dam noi seama …

  34. ralukpsk said,

    consider ca un prieten adevarat isi da seama imediat ca ceva nu e in ordine cu tine si ar face orice sa te poata ajuta cu ceva…asa ca ai doua posibilitati..sa crezi ca nu ai prieteni sau sa plangi mai tare..:((

  35. flore said,

    te rog, vreau si eu adresa ta de mail..avem aceleasi stari, sentimente si idei🙂 poate putem sa ne ajutam reciproc.

  36. ILANA said,

    eu ma feresc cat pot de cuvantul ‘prieten’. Era o vreme cand cei de langa tine isi dadeau seama ca ceva se intampla. Acum fiecare e mult prea ocupat cu sine-insusi.

  37. Deste said,

    Daca ‘prietenii’ nu te intreaba, nu pot fi numiti’prieteni’ ci mai degraba cunostinte cu sa pierzi timpul, dar in acelasi timp ar trebuyi sa iti pui intrebari daca nu cumva e problema la tine. Daca ei te’au intrebat o data si tu ai reactionat violent atunci trebuie sa iti asumi raspunderea ca probabil este vina ta. In plus mereu exista anumite lucruri care te conzoleaza in lipsa de prieteni, trebuie doar sa descoperi care ti se potrivesc.

  38. Elvis said,

    Sunt momente in care vrei ca nimeni sa nu te bage in seama si tocmai atunci toata lumea o facem. Si mai sunt momentele in care vrei sa fii coplesita de intrebari si nimeni nu intreaba.

    That’s life.

  39. Nume said,

    In primul rand puternica, restul nu mai conteaza. Adica conteaza, sa nu crezi cumva ca te vad numai in limitele astea. Sa nu crezi ca cred ca cineva s-ar putea vedea numai in limitele astea.
    Vreau sa spun ceva despre mine, ceva despre esenta, ceva absolut, omenesc, adevarat, pentru care merita, ultimul resort la care apelez atunci cand vreau sa ma prezint in fata lucrurilor si incercarilor, sa las ceva in ceilalti, sau daca nu in cineva anume, sa las ceva pe care cineva, candva, va sti sa il recunoasca, si atunci isi va indeplini menirea, isi va gasi o justificare si acceptarea.
    Cum trebuie sa se simta cu adevarat cineva care crede ca trebuie sa spuna ca e puternic ? Spune intr-un cuvant cat mai mult despre tine.

  40. Liana said,

    Eu m-am trezit ca m-a sunat avocatul ca aveam infatisare in procesul de divort si imi trebuia martor. Dupa o zi intreaga de cugetat pe cine as putea sa chem la bara, sa jure pentru mine, sa fie pus intr-o sitiatie atat de delicata, am ales..mi-am sunat sotul sa-l rog sa aduca un martor..pasamite prieten comun. Asa ca sa nu mai vorbim de prieteni. Cu prietenii te distrezi, bei bere, mergi la film, barfesti, dar niciodata nu ii cauta pt ca esti nefericit si ai nevoie de consolare. Ei nu au nevoie de asta, sunt si asa destul de deprimati, au destule pe cap sa mai vi si tu cu ‘prostiile’ tale. Pastreaza-ti prietenii pentru zile bune, si paharul rosu de vin sa ramana confidentul de zile negre. Asa ramai puternica pentru prieteni cu acelasi rezultat.

  41. Zazuza said,

    neah, been there, done that… ai mei nu intreaba pentru ca devin isterica si musc din ei: „ce-aveti, mah?! ca io n-am nimic!! adica am, da’mi trece, lasati-ma naiba in pace, ce credeti ca sunt de mamaliga?!” deh… asa m-au invatat acasa, ca fetele sarboaice se nasc cu un iatagan in mana… cih cih…

  42. Esor said,

    Cat de familiar suna..Dar cred ca o sa vina o zi cand leul asta o sa fie multumit cu sine si cu cei din jur. Tine de perceptia lui asupra lucrurilor. Rawr!

  43. sagittarius said,

    .. mda leule, o sa te supui.. eu nu intreb nici odata un leu doborat de ce e doborat, stiu dinainte ca si-a meritat-o, si nu, nu trec smerit pe langa un leu in chinuri, stiu ca de regula isi merita chinurile; toti leii criminali isi merita sulitele din plin..

  44. Alina said,

    Si mie mi s-a intamplat. Si doare si mai tare. Asta e. Poate nici ei nu stiu ce sa faca. Te vad trist si nu fac nimic. Macar sa incerce sa te mai inveseleasca. Nimic. Trist!

  45. de aia… « Elutza said,

    […] https://deaia.wordpress.com/2009/02/17/nimeni/ de citit…din cand in cand…:P […]

  46. ilinca said,

    Stiu exact ce zici! Ma regasesc in fiecare articol pe care l-am citit pana aici.
    Mereu m-am ingrijorat ca felul meu de a iubi e mai degraba activ-masculin decat feminin-pasiv si ma ingrijoram.
    Stiu si cum e ca prietenii ori sa se faca ca ploua ori sa iti dea sfaturi dure crezand ca poti sa le duci si nici unul sa nu se gandeasca la tine ca la un suflet macelarit. Ei n-au de unde sa stie care e economia sufletelor noastre, Numai noi stim chimia, cantitatile, unde un mic detaliu ne face sa sangeram pe cand o drama mare ne face mai puterinici.

  47. Frisky said,

    cred ca tu suferi de bagare in seama :)) ….. cauta si tu un prieten care sa te faca sa te simti bine😀

  48. zahariarobert said,

    Citeste blogul meu si ai sa vezi de ce ai ochii plini de lacrimi.

  49. aceeasi anonima said,

    pfff… da.
    sunt geniale momentele in care oamenii buni si blanzi si calzi, care stau in apropiere si care s-au obsnuit ca la fiecare incercare de a consola, sa se fereasca de pietrele aruncate cu furie.
    .. acum ignora ochii umezi si asteapta sa te repari singura.

  50. cristian said,

    cred ca traiesc aceleasi sentimente .nu te lasa si vei reusi sa gasesti ceea ce cauti

  51. A lion can’t recover when he’s alone | - Green Scarf said,

    […] by GreenScarf Am gasit un fisier salvat cu un text care mi s-a parut expresiv si metaforic si m-am gandit sa il impart. Sincer, nu stiu care e sursa pentru ca asta nu am notat, insa am gasit articolul la cineva pe blog si presupun ca ea este autoarea. […]

Lasă un răspuns

