Seara amintirilor

Ianuarie 5, 2009 at 3:21 (Autopsia unei obsesii, Şăd şi cujăt)

Uite, stau aici cu seducătorul meu prieten, paharul de vin roşu de duminică seara şi, în lumina cumsecade a veiozei care nu judecă nici o prostie din câte se întâmplă aici (indiferent cât venin vărs pe blog post-factum), zâmbesc cu amar redescoperind semne ale trecutului, când eram, o, vai, atât de proastă.

Acum, că am rămas doar între noi, bloggerii inteligenţi şi cititorii lor, o să vă rog să vă amintiţi tonul plin de dragoste al lui Amza Pellea. Jurnalul Naţional a publicat de curând un supliment în care primarul din Băileşti dădea prea multe declaraţii, dar care avea alături un DVD cu cele mai frumoase momente de Revelion ale lui Amza. Nu e viaţa prea scurtă ca să ne-o petrecem simţindu-ne mici şi lipsiţi de importanţă, în comparaţie cu oamenii ăştia măreţi care apar la tv de sărbători, să ne aducă aminte că nu suntem decât umili privitori ai spectacolului vieţii, iar singurul lucru cu care ne vom putea mândri la sfârşit e că am fost şi noi în sală?

Mă rog, aş vrea să aveţi în minte acelaşi ton, aceeaşi inimă dechisă, aceeaşi minte oarbă la răutatea posibilă a vreunui cititor şi să citiţi cu atenţie ce am să vă spun la început de an.

Nu cred să fie cineva pe Pământ mai idiot ca mine. Pur şi simplu nu cred. Mă îndrăgostesc tot timpul de ceva ireal, mai pun calităţi de la mine, speculez, anulez defecte în minte şi sfârşesc prin a inventa un om perfect, pe care-l suprapun crudei realităţi, care este întotdeauna surprinzător de diferită de ce mi-am imaginat eu.

Ceva s-a întâmplat totuşi zilele astea. Am primit un mesaj. Spunea „m-am gândit constant la tine de sărbători”. Şi ştiţi la ce m-am gândit? Că dacă aş fi avut confirmarea că nu sunt chiar inumane bestiile de care m-am îndrăgostit, dacă aş fi primit de fiecare dată mesajul ăla care să-mi confirme că nu e nimic în neregulă cu mine, ci doar cu mintea mea bolnavă care crede că oamenii sunt mai buni decât sunt de fapt, atunci poate că o categorie a blogului ăstuia n-ar mai fi existat. De fapt, dacă stau să mă gândesc mai bine, întregul blog n-ar mai fi existat.

Din nefericire, mesajul care să te salveze de luni întregi de obsesii nu vine niciodată. Pentru că bestiile nu au curaj să-l trimită. Pentru că bestiile nu ştiu decât să se ascundă şi să pretindă că nimic nu s-a întâmplat. Se afişează mereu însoţiţi de zâmbetul ăla implacabil care-mi spune de fiecare dată „sparge-mi faţa, sunt un ipocrit”.

Cu toate astea, a cam sosit vremea să dăm cu piciorul iluziilor vechi şi să ne luăm avântul spre altele… ce farmec ar mai avea viaţa fără speranţă… iar eu am treburi importante de făcut… trebuie să ajung pe scena aia…

31 comentarii

  1. Alexa said,

    Stiu un film foarte simpatic care se muleaza perfect pe cele spuse de tine si mai are si un titlu bun pentru perioada asta – The Holiday (din 2006). Daca nu l-ai vazut, incearca-l, e leac pentru suflet!

  2. ana said,

    🙂
    la multi ani!
    si…la noi sperante/iluzii/dorinte in acest an…

  3. Leonard Relea said,

    Cred ca e important sa stii ca cineva s-a gandit la tine.
    Iata ce scriam eu pe 19 decembrie: Îţi trebuie curaj să poţi să spui cu sinceritate: „Îţi dăruiesc un gând bun şi mă bucur că eşti aici ca să-l primeşti. Sunt fericit că pot să mă gândesc la tine, să te cuprind şi să te mângâi duios în gând. Te ţin acolo ca pe ceva care nu are preţ pentru mine. Îţi mulţumesc că te-ai născut pentru că altfel aş fi fost mai trist astăzi”. Aţi întâlnit mulţi oameni care să poată să spună aşa ceva?

    Mai mult puteti citi pe blogul meu.
    Ar trebui sa intelegi ca atunci cand cineva ti-a spus ca s-a „gandit constant la tine de sarbatori” inseamna ca ai primit cel mai frumos mesaj din aceasta perioada. Inseamna ca exista cineva pentru care TU chiar contezi.

  4. Relaxedman said,

    La multi ani pentru 2009! Iti doresc sa relansezi blogul (acum vreo doi ani era o adevarata placere si provocare sa te citesc si sa comentez -pe langa subiect-). Si iti doresc sa ai parte macar o data de niste „iluzii” care sa se dovedeasca a nu fi simple si desarte iluzii…

  5. ce-simti said,

    Era de aşteptat să mergi mai departe, mai puternică, cu mai multe de oferit celor din jur, mult mai realistă, mult mai frumoasă. Toată lumea a simţit că ai asta în tine. Mi-e ruşine pentru bărbaţii care fac pe macho, dar sunt incapabili să discute ceva când vine vorba de suflet, fiindcă sunt atât de naivi încât să creadă că e ceva ruşinos pentru un bărbat. Întradevăr există, probabil prea mulţi.

    M-a bucurat tenta optimistă a acestui articol starter de an nou. Sunt bucuros pt deciziile pe care acest articol lasa să se înţeleagă că le-ai luat.

    Spor şi umor la rezultate obţinute prin muncă, distracţie, simţit şi iubit!

  6. Privat dancer said,

    Ma bucur ca ai revenit. Frecventa cu care iti urmaresc blogul e mai mare decat cea a postarilor tale.🙂

  7. marius said,

    La multi ani, sa ai un an cat mai bun posibil, dar in primul rand iti doresc sa regasesti in tine puterea de a relansa blogul. Te rog sa nu dai accept la commentul asta.🙂

  8. Invizibilul said,

    La multi ani!🙂 Nu iti pot ura un an bun pentru ca nu stiu ce fel de an iti doresti asa ca nu ai decat sa obtii ceea ce vrei … si daca nu reusesti sa nu te opresti din incercat!🙂
    Ah si cred ca nu mai ai nevoie de blog … te-ai maturizat destul asa ca zboara puiule , zboara!😉

  9. Simona said,

    iti zic eu, fara iluzii si sperante ne-am plictisi teribil…

  10. maya said,

    dar bestiile exista

  11. Anda said,

    Nu, mesajul ala nu vine niciodata. Nu e nimic in neregula cu mine, zici?

  12. Cinci said,

    Mă nu înţeleg ce tot îi urează toată lumea să îşi relanseze blogul. Vorbiţi de parcă ar fi Virgil Ianţu.
    Credeţi că scrie pentru voi, domni şi doamne care vă roadeţi unghiile că există una care surprinde trei sferturi din dilemele veţişoarelor voastre? Dacă s-ar găsi măcar unul între voi care să înţeleagă ce tot urlă ea aici şi ar încerca să fie OM cu cel/cea de lângă, chiar aş crede că scrie ca să schimbe ceva.
    Nu, voi vedeţi blogul ăsta ca pe o obligaţie. „Scrie, dragă, scrie, n-am mai râs aşa bine demult! . So, freakin’ entertain me!” .
    Alţi dobitoci consideră că trebuie să îi contreze fiecare cuvânt, reuşind cu graţie să ocolească ideea.
    Cei cu adevărat deştepţi stau deoparte şi îi urează din când în când (doar atunci când îşi fac timp) un ”grow up”, ”get a life”, ”nu mai urî bărbaţii”, ” nu mai desconsidera pe toţi şi pe toate”, ”nu mai generaliza ca proasta”. Da, chiar, ce se făcea ea fără aceste observaţii de mare fineţe. Nu ştiu cum şi-au dat ei seama atât de repede că există o copilă idioată în blogosferă care crede (prost, evident) că oamenii sunt de că*cat. Bineînţeles că nu-i aşa! Viaţa e frumoasă! Oamenii sunt frumoşi, eleganţi şi corecţi! Natura umană, în sine, este o operă de artă desăvârşită, de o frumuseţe şi serenitate cerească! Numai de-ar putea să îi intre asta în căpşorul ăla răutăcios, ce bine i-ar fi.

    Aşa că scrie, femeie, poezii de dragoste, că tot ai talent, să fie cântate la lumina focului din şemineu (cu background barry white, că dă bine) împreună cu perechea perfectă pe care şi-au găsit-o toţi cititorii tăi şi tu nu.
    Tu eşti doar o ghinionistă tristă şi doar 0.00001% din oameni au parte de porcării din astea. Ceilalţi îşi trăiesc în continuare utopia şi fără să îi obligi tu să îţi citească păţaniile astea nasoale, care lor nu li s-au întâmplat niciodată!

    Hai. Mergeţi liniştiţi la perechile voastre iubăreţe şi lăsaţi-ne pe noi, ăştia dezamăgiţii să stăm în linişte şi să ne uităm unul la altul.

  13. ce-simti said,

    Bine spus Cinci! Blogul asta avea nevoie de acest comentariu. Ar trebui pus chiar undeva mai la vedere. Tenta ironica se potriveste perfect cu ceea ce vrei sa exprimi.

    Votez si eu pt. asta!

  14. diana said,

    publica cv nou..i miss u

  15. Mircea Popescu said,

    Ei dar lasa-ma. N-am incredere in nimeni ce-si gaseste asa usor vinovatii in i-auzi, bestii ?

  16. Relaxedman said,

    @cinci:
    Se pare ca m-ai inclus la capitolul „alti dobitoci care viziteaza acest blog”. Poate ca descrierea ta i se potrivea lui relaxedman de acum doi ani. Poate ca nu.
    Cu siguranta insa nu ai citit cu atentie ce am scris (deci nu ai inteles ce am vrut sa spun). Nu caut motive pentru „a ma rade” pe blogul asta. Nu o consider pe ana un fel de „cascadorii rasului”. Poate ca intre timp mi-am dat seama ca autorul punea nitica pasiune in ceea ce scria. Si nitel suflet. Si poate ca mi-a placut asta. Mai ales in ziua de azi, cand foarte multi oameni scriu „just to make a living”.
    Destul zis. Intrucat te-ai inclus singur(a) in categoria „noi, astia dezamagitii”, iti doresc sa ai parte de o bucurie reala. Macar de una. Care sa fie atat de coplesitoare, incat sa te faca sa spui „It’s a wonderfull life!”. Adica ceea ce i-am dorit de fapt si Anei in comentariul meu anterior.

  17. cory said,

    eu ma regasesc in multe din ce spui tu aici, de aceea imi face placere sa citesc si sa recitesc anumite articole.

  18. Criss said,

    Tristetea miroase frumos la tine pe blog…iti impartasesc ideile si sentimentele…;) keep it going!

  19. un om said,

    Draga eloa,

    Nu te cunosc, insa te-am citit in mai multe randuri. Sfatul meu ar fi sa renunti la blog si alte asemenea iluzii autoprovocate. Lumea este uneori mai frumoasa, alteori mai urata, depinde de o multime de factori. Insa solutia in nici un caz nu este sa te izolezi intr-o lume virtuala cu prieteni virtuali. Tu ai nevoie de niste oameni reali langa tine. Daca nu ai un frate, sora la care sa apelezi in momentele mai grele ale vietii, presupun ca iti poti suna parintii, si sa te confesezi lor. Facand acest lucru aici in public, nu vei face decat sa iti alimentezi suferinta. Eu iti doresc numai bine si sa fii fericita departe de ochii lumii sau ai blog reader-ilor.

  20. haberini said,

    Da, asa e, nu mai sta trista, eu mi-am facut un blog numai ca sa enervez pe cei care se dau Blogari de Seama, dar in rest imi traiesc viata din plin, viata e chiar frumoasa !!! Si nu asculta prea mult problemele altora, o sa te trezesti ca ai prea multe.
    (cred ca e prima oara cand nu scriu ceva despre sex)

  21. Claudiu said,

    >Nu cred să fie cineva pe Pământ mai idiot ca mine.

    O femeie (sper) onesta. Oricum.. bestii ? Lumea nu e in alb si negru, stimata bloggerita🙂

  22. ovidiugabriel said,

    Link-ul Gabrelif – De ce e greu de oprit din pagina Alti bloggeri despre mine nu mai este valabil. Mi-am schimbat adresa blog-ului si am ratacit post-ul despre blogul tau. In schimb te-am trecut la blogroll.

  23. giapapadia said,

    Draga Eloa,

    Aberatii. Scrie ce vrei tu si cand ai tu chef, in vazul tuturor. Totul este cel mai bine pazit la mare expunere. Chiar si sufletul.

  24. moralistu' de dupa blocuri, Al Manahe said,

    Oamenii încep viaţa iubind necondiţionat, dar orgoliul îi lipseşte întâi de dragoste şi apoi de viaţă.

  25. Sky said,

    Calea Perseverentei … hmmm, din 2006 acelasi still nezdruncinat

  26. tesseract said,

    Cinci, m-ai gadilat pe dinauntru🙂 regret enorm, urias, metempsihotic si heautontimorumianic lipsa adresei tale de mail, a telefonului, a id-ului de mess, a cifrului de la sertarul in care-ti tii jurnalele si a numarului de la masina, ca sa-ti pot explica direct si personal in ce hal te-am iubit cand am citit.

  27. marylina said,

    +1 Cinci, u made the real point.

  28. Daia (nu e gluma) said,

    Draga Eloa (cu accent pe a:),

    Ti-am descoperit blogul azi si am citit pe nerasuflate mai multe articole. Scrii frumos, curgator si nu de putine ori ti-am dat dreptate. Logica ta e aproape impecabila, asa ca nu am argumente sa-ti demontez cumva ideile. SI nici nu ar avea sens, e dreptul tau la ele. Problema e, cred eu, ca tu faci din ideile tale o atitudine. O filosofie. Un mod de viata. Si nu mai poti scapa de asta. Odata ce ti-ai asumat rolul de „uratoare de barbati” trebuie sa ti-l sustii si sa raspunzi tuturor celor care cred altfel decat tine. Ai creat un personaj – tu care urasti barbatii -, te-ai pus intr-o cutie si acum tot ce faci si spui trebuie sa se conformeze logicii asteia. E ok daca tu chiar crezi cu tarie tot ce spui. Dar pericolul, cred eu, este ca nu cumva aceasta tu care urasti barbatii sa o acapareze pe cealalta tu – care nu urasti barbatii, sau care intalnesti un barbat si ai cam vrea sa nu-l urasti, dar….tu ai o menire, ai o filosofie de aparat, ai un blog si o multime de fani/cititori care se hranesc din ce spui tu. Ai un ROL. Nu ar fi pacat sa inabusi orice gand care ti-ar putea trece prin cap si care contrazice filosofia ta, doar pentru ca ai risca sa nu mai fi coerenta cu tine insati? Eu zic ca e frumos sa fim incoerenti cu noi uneori…:)
    Asta a fost pericolul nr. 1.

    Pericolul nr. 2.
    Gandind DOAR asa, risti sa vezi numai si numai lucrurile pe care le scrii/gandesti. Risti sa ATRAGI numai lucruri din astea. Mai precis, o sa vezi intr-un barbat numai defectele pe care te astepti sa le vezi la el si, mai mult, o sa intalnesti numai barbati din astia. Care inseala, care put, care-s porci, etc, etc, etc. E legea atractiei universale, daca vrei.

    Pericolul nr. 3 – Esti misoandra.
    Da, unii barbati inseala, mint, put, sunt porci, etc, etc,etc. Dar, crede-ma, exista femei care fac exact aceleasi lucruri. De fapt, e in firea OAMENILOR sa fie asa. Imperfecti, mincinosi, animale, etc, etc, etc. Pe oameni nu te poti baza, pentru ca ei sunt condusi de emotii, de natura, de animalicul din ei, de sexualitate, de nevoi primare, etc, etc. Ideea e sa reusim sa scoatem ce e bun din noi si din ceilalti. Sa putem trai in ciuda defectelor si imperfectiunilor noastre. Altfel, ar trebui sa dam cu bomba atomica si sa ne exterminam ca specie.

    Uite, am mai multi ani decat tine (almost 30) si, crede-ma, am intalnit barbati care nu inseala. Sau au inselat la un moment dat, dar, intr-o zi, au intalnit o femeie (FEMEIA, pentru ei), pe care nu se gandesc deloc sa o insele. Acum…. never say never. Shit happens. Dar la fel e si cu femeile, nu? Poti baga mana in foc pentru vreuna ca nu isi inseala sotul, iubitul? Unele nu insala de facto, dar o gandesc. Poate sunt (si ele) prea lase sa treaca la actiune. Sau prea urate, sau prea nesigure pe ele.
    Ce vreau sa spun e ca eu cunosc femei care inseala si barbati care nu o fac. Si, da, si unele femei put uneori. Si ele mint (ohooooo, si inca cum).

    Si totusi, tu ii urasti numai pe barbati. Si e normal, EI te-au facut sa suferi. Ei te-au facut sa innebunesti de durere, sa simti ca vrei sa mori, sa dispari, sa simti ca nu mai ai niciun rost si niciun sens pe lume. Sa te simti umilita, frustrata, singura, nefericita… De fapt, tu de asta ii urasti. Nu pentru ca insala – ci pentru ca te-au inselat, ei, barbatii, pe TINE, Eloa. Nu pentru ca mint – ci pentru ca te-au mintit pe TINE. Nu pentru ca parasesc, ci pentru ca te-au parasit – pe TINE. Nu pentru ca put, si pentru ca au ales sa puta in alta parte, nu alaturi de TINE. Nu ii urasti pentru niciunul dintre celelalate motive pe care le-ai insirat de-a lungul timpui, ci pentru ca te-au facut sa suferi. Si te inteleg. Si eu urasc unul, de fapt, vreo doi. Dar nu am atat ura sa ii urasc pe toti. Si in niciun caz nu vreau sa-i urasc pe cei pe care nu-i cunosc.

    Poate esti prea tanara. Cel pe care sa nu-l urasti nu a aparut inca. Dar va veni, crede-ma. Poate nu te invarti in cercurile cele mai potrivite ca sa-l intalnesti pe unul dintre cei care nu merita ura ta. Cei mai tinerei vor inca sa experimenteze. Sa guste de colo si de colo. Sa copilareasca. Incearca unul mai copt, dar sigur pe el. Unul care s-a plictisit sa tot incerce si vrea sa stea locului. Stiu sigur ca exista, eu insami i-am intalnit. Crede-ma, nu vorbesc prostii – exista barbati frumosi, buni, iubitori, tandri… fideli. Trebuie doar sa-ti permiti sa-i vezi, sa-ti scoti putin valul de pe ochi.
    Si mai trebuie sa faci ceva: sa-ti inveti lectia. Sigur fiecare dezamgire pe care ai avut-o a fost cu un scop: ca tu sa inveti o lectie. Si nu, sa nu-mi spui ca lectia era ca barbatii sunt porci si trebuie sa-i urasti. Universul nu ne da lectii din astea distructive. Doar intelegem noi anapoda.

    Succes!:)

  29. Sorin said,

    Nu stiu ce va tot atacati pe-aici unii legat de ceea ce spune Eloa. :))) pana la urma urmei este vorba despre un jurnal online in care fiecare are dreptul sa abereze dupa cum doreste si sa isi verse veninul.. isi mai descarca omul sufletul intr-un fel sau altul, la vedere :))
    Personal ma amuza felul in care sunt tratate subiectele postate.. care mi se par niste generalizari particularizate O.o (sau particularizari generalizate =))).. cum doriti -ce-o fi insemnand asta app ?) .. si aici ma refer strict la articolele care fac referire la felul in care „unt barbatii” ..iar cele care privesc viata personala a autoarei ma incanta la fel de mult datorita ironiei …chiar a sarcasmului si totodata a pasiunii cu care scrie😀 .. si tine firul povestii :))
    Cert e ca unora v-a atins puncte sensibile, altfel nu ati fi reactionat in diferite moduri ostile asa cum ati facut-o…
    Cat despre Eloa.. sper sa poti sa scapi cat de repede din iadul in care esti si sa poti (re)deveni persoana care erai inainte sa urasti barbatii (sa dai de dracu e bine zis ?)… chiar daca asa e natura lor.

    >:)

  30. Cinci said,

    @Daia (nu e gluma), explică-mi şi mie, te rog, ce treabă are măgarul de unde beau oile apă?

  31. floarea-soarelui said,

    Oameni suntem si deci fiinte sensibile, in continare cred ca problema nefericirii omenesti vine din neimplinirea asteptarilor, dar parca nici fara asteptari nu se poate trai deplin. Nu stiu daca e pesimism sau nu dar cred ca nu exista traire reala fara suferinta , fara sa induri eternul proces al inceputului si sfarsitului, speranta e benzina.
    Inteleg bine ce zici referitori la bestii. Din fericire si eu stiu asta , bestiile se pot transforma si isi pot reveni la forma initiala, numai ca sa le convingi e mai greu. Nu cred ca ajungi bestie ( femeie sau barbat fiind ) fara un pic de greutate si determinare. Daca este asa de la natura inseamna ca e un fel de ignorant care traieste in lumea lui si doar in aparenta in lumea reala pe care de altfel o trateaza ca pe o toaleta.
    De altfel cred ca toti am fost macar o sg data in viata o forma sau alta de bestie. Si daca nu ai fost e bine sa ai si experienta asta,macar si pentru simplul fapt ca te ajuta sa iti dai seama daca rolul asta ti se potriveste sau nu. De exemplu ,pentru mine, a fost o experienta aiurea rolul de bestie, nu m-a prins,m-am simtit in interiorul meu mai rau decat atunci cand eu eram omul si altul era bestia.

    Acum, special pentru scriitoare, sa nu porti pica bestiei, pentru ca am fost si eu acolo, mi-am dat seama ca e trist sa fii bestie mai ales pentru ca , pentru a fi asa, incepi prin ati nega fericirea si trairile, oricare si de orice fel ar ele, pana ajungi sa ai un suflet ca o batatura – tare, inestetica , incomoda si chiar dureroasa in unele situatii.

Lasă un răspuns

