Şi apoi, dintr-o dată…

Martie 11, 2008 at 1:23 (Şăd şi cujăt)

Timpul trecea impasibil, fără întoarcere şi fără oprire, ne strecuram vijelios printre to do list-uri, tăiam unul câte unul task-urile de pe foile din ce în ce mai lungi care ni se aglomerau pe birou…uneori trebuia să fim creativi, aşa că ne aşezam turceşte pe câte o pernă, sprijinind pereţii, sau în mijlocul biroului, ca să rupem monotonia…uneori ne aduceam aminte că trebuie să mai şi dormim, aşa că plecam înainte să se facă 4 dimineaţa, alteori nu mai ştiam dacă suntem mahmuri sau beţi, iar de cele mai multe ori nu ne dădeam seama că s-a terminat săptămâna decât atunci când ceilalţi nu mai apăreau la birou din cauză de weekend…cu toate astea, nu regretam vreun moment că ne aflăm acolo…ne plăcea ce făceam şi pe undeva, aveam impresia că la un moment dat, cumva, o să atingem un scop nobil. Nu ştiam care e ăla încă, dar important era că totul avea un sens, chiar dacă principala noastră preocupare era să nu avem scopuri în viaţă şi să nu căutăm alt sens decât cel evident: suntem aici pentru că ne place.

Şi apoi, dintr-o dată, a stat. Timpul s-a oprit în loc. Am trecut de deadline. S-a aşternut o linişte dureroasă, care mă împiedica să mai aud ceva. Dintr-o dată, nimic nu mai avea sens. Simţeam că toate roţile se învârt în gol şi că mecanismul e doar o iluzie. Nu e nici un mecanism. Măgăoaia asta nu ne duce nicăieri. Trebuie să ne propunem fiecare dintre noi să ajungem undeva, nu să sperăm ca tâmpiţii că vom determina sistemul să ajungă acolo unde ne-am propus. Acum câţiva ani mai credeam încă în oamenii bine intenţionaţi. Acum nu mai cred decât în trişori. Multe dezamăgiri în perioada asta. Mulţi oameni superficiali. Iluzii deşănţate, vii, înălţătoare, urmate de ameţitoare plonjeuri în abis. Dacă e ceva ce regret pe lumea asta sunt momentele de luciditate. Realitatea e prea dură ca să mă iau de piept cu ea. Prefer să-mi beau minţile de fiecare dată când simt un fior de raţiune. Totuşi, într-una din zilele astea, cineva o să mă trezească la realitate şi dacă o să fii tu, te rog să ai grijă să nu-mi fie chiar atât de frig când mă trezesc.

7 comentarii

  1. Petru said,

    Viata asta e plina de rahat la fel cum e plina si de lucruri frumoase. Diferenta dintre un om fericit si unul care se simte mizerabil nu este o diferenta de conditii ci mai degraba de atitudine. Totul sta in cum privesti lucrurile.

    Impactul cu pamantul dupa ce te-ai avantat in zbor poate fi dureros… dar care e alternativa? Sa ramai jos si sa te zbati ca o rama? Nu cred… tot zborul e mai bun… chiar daca mai sunt si momente dureroase pe ici pe colo.🙂

    spui: „Măgăoaia asta nu ne duce nicăieri.”… evident ca nu duce nicaieri… nici nu-i proiectata sa duca undeva pentru ca nu finalul conteaza… ci drumul… Calea… Dao…

    Cum spunea Allan Watts… e o piesa muzicala… si poate ca trebuie sa dansam…🙂

  2. magdici said,

    Tin minte cat ma enervai la inceput… cand am intrat pentru prima oara pe aici… si acum parca scrii despre mine de multe ori. Am avut iluziile desantate si am dat cu capul in realitate rau de tot🙂 . Cu totii am fost acolo. Dar la final, oricare ar fi el, parca e frumos.
    Si-apoi, fireste ca iti pictezi realitatea. Din nou, cu totii o facem. Cine dracu vrea sa vada lucrurile urate si fade cum sunt de fapt? Sau oamenii? Suntem inconjurati nu de una, ci de vreo 7 miliarde de realitati😀

  3. iubescviata said,

    La fel cum există trişori există şi oameni care oferă adevărul!
    Mă enervează când văd generalizări de genul ăsta. Ca şi cum nu a mai rămas nimic nou pe lumea asta de văzut.

  4. cinevorbeste said,

    Si pana la urma nu e adevarata vorba care zice ca femeile prefera sa fie mintite frumos in loc sa li se spuna adevarul crud. As putea extrapola spunand ca femeile prefera sa se minta ele singure frumos in loc sa-si puna adevarul, sa se ridice si sa mearga mai departe. Nu vreau sa generalizez. Exista doar situatii particulare…

  5. gigi capsunaru said,

    Pufffff, iar impingeti aerul de la spate ! Oameni buni nu mai irositi planeta cu miorlaielile voastre.Habar nu aveti nici unul ce inseamna sa fii trantit cu adevarat. Esti viu,vezi,gandesti ?Pai ce vrei mai mult? Batiste sau servetele n-am , le-am consumat eu pe toate pana sa veniti voi.Hai si pa ,sa fiti cuminti !

  6. Leo said,

    Scutura-te de praf, ridicate si mergi mai departe fara sa te gandesti la retardatii din jurul tau. Inconjoarate de lume vesela, pozitiva si chiar daca la inceput o sa te simti neacceptata, pana la urma o sa-ti dai drumul. Nu este usor dar fiecare dintre noi avem probleme. Daca a te minti pe tine insuti, te face sa te simti mai bine, fa-o si cu asta basta. Clar atitudinea „cat de mila imi este de mine”, nu este cea care te va scoate din starea asta.

  7. marius said,

    Eh, asa e de la un moment dat. Incet incet, vezi ce-ti place, lucrurile care te fac implinit(a) … poate aflii lucruri noi despre tine, iti plac provocarile poate nu …. insa acum le aflii, pe un drum pe care nu ai mai fost. Nici nu mai conteaza ca unii sunt asa, unii nu … important e sa-ti gasesti locull, oamenii cu care poti comunica, unde simti ca evoluezi. Eu sunt in acelasi pas ca tine, in etapa de invatacel … despre mine, despre cum ma comport in situatile astea noi. E ciudat, cum etapele astea te consuma, incet, incet iti acapareaza timpul … e ceva nou, despre care tu ai idei noi, abordari noi si simti ca poti schimba multe … unele idei sunt revolutionare, altele desi tu simti ca le-ai descoperit sunt de mult aplicate. Eu am ajuns la o concluzie : Oamenii de langa tine si tu insuti, indiferent ca e vorba de munca sau nu sunt foarte importanti, pentru ca ei constituie universul tau interior …

Lasă un răspuns

