Despre bucuria clipelor de singurătate

Ianuarie 3, 2007 at 20:27 (Despre Eloa)

Dedicaţie: lui trei, care a spus:

NUUUUUU, nu e deloc amuzant sa fii singur; e o experienta din aia – necesara – ca sa inveti sa-i doresti pe altii in viata ta si sa-i apreciezi cand ii ai… “oamenii nu sunt pentru totdeauna”

Nu ţi-e dor de ei, ci de situaţie, de confortul psihic, de ideea că nu eşti singur, care e terifiantă, într-adevăr.

Eu mă consider mai puţin tolerantă cu păpuşeii şi păpuşelele care mă înconjoară, aşa că le accept compania doar când sunt extrem de bine dispusă şi gata să mă minunez de inepţiile pe care le debitează fără să le dau vreo replică. În rest, prefer un cerc restrâns de prieteni şi mă declar singuratică. Ştiu că eşti considerat antisocial dacă afirmi că eşti sau că îţi place să fii singur şi atunci normal că vrei să pari cât mai sociabil cu putinţă.

Eu nu vreau să par. Eu nu sunt sociabilă. Singurătatea e cea mai bună prietenă. Tânjesc după ea, îmi lipseşte, o doresc şi ador fiecare clipă de singurătate pe care o prind, ca acum.

Sunt singură cu muzica pe care vreau EU s-o ascult, fără să fac compromisuri cu el, fără să accept ceva ce-i place lui, fără să mă simt vinovată că încerc să-l tentez şi cu alte genuri şi-l rog să asculte şi aşa ceva, fără să mă jeneze că suntem incompatibili muzical, că nu-i place Paganini sau că-l plictiseşte opera şi să trag nişte concluzii de aici, după obicei.

Am chef să mă ridic de la birou şi să dansez. Mă învârt prin cameră, îmi aduc aminte paşi de balet din îndepărtata şi fericita mea copilărie. Nu mă jenează privirile nimănui. Se învârte camera cu mine, luminile felinarelor de peste drum veghează propesţimea zăpezii, mi-aş dori un abajur roşu pentru veioza asta, lucrurile mele sunt fix unde le-am aruncat prin cameră. Fac o mie de chestii deodată şi mai dansez între timp. E linişte. Nimeni să perturbe plăcerea de a sta cu mine. Mă cam iubesc, ştiu.

Dintr-o dată, muzica începe să aibă versuri dubioase: Tea for two – Louis Prima&Keely Smith. Ritmul e bun, dar versurile…versurile…eah, sunt prea tânără. Nu ader nici măcar la idee, dar să mă gândesc că ar fi posibil. Deocamdată, singurul noi din care o să fac parte e clubul aventurierilor din toată lumea.

18 comentarii

  1. andaa said,

    Cam fals dar suna bine. Sau poate ca esti sincera si minti doar pe blog. Poate ca de fapt eu urasc barbatii si tu ii iubesti. Dracu mai stie….

  2. Giant said,

    Hmm… in multe privinte de asemanam dubios de mult… it’s just that… my brain is bigger than yours, my brain is bigger than yours… nana nana nana!! :))))

    P.S.: Stii cumva, ceva de Ana?

  3. trei said,

    aaah, o surpriza placuta, la momentul potrivit. multumesc!!!
    ma bucur ca-ti savurezi libertatea,
    si ca speranta a ramas 🙂

  4. morbo said,

    asta ma face sa gandesc ceva de genul mai bine sa fii sanatos decat bolnav, mai bine bogat decat sarac…cel mai bine este sa-ti poti satisface orice nevoie cat mai repede dupa ce apare
    te saturi de singuratate, hop ai cu cine sa fii sociabil
    te saturi de lume, poti sa stai singur cate zile vrei tu
    si tot asa
    asta-i cheia fericirii, foarte simplu in teorie

  5. gORE said,

    Deci se modifica fabula. Nu strugurii sunt acri, de fapt afinele sunt mai bune.
    Clubul …. care ? Hai, putina seriozitate, ce naiba. Nu chiar toti sunt papusei/papusele.

  6. Dorin said,

    Te indepartezi de tema blogului si incepi sa scrii din suflet, fara dorinta de a soca, fara dorinta de a denigra barbatii in fiecare post.

    Ultimele 2 posturi ne-au aratat ca poti sa scrii foarte bine.

    Singuratatea e buna doar pana cand realizezi ca ai 40 de ani si nu te suna nimeni de ziua ta. Orice om trebuie sa socializeze, are nevoie de un interlocutor de calitate caruia sa ii impartaseasca problemele sau lucrurile bune.

    Eu cred ca tuh ai fost dezamagita de prea multe ori incat vrei te izolezi complet de lume si potentialele lucruri rele care se pot intampla

  7. Alex said,

    Bravo Eloa. Ai nota zece de la mine! Sună foarte bine chestia asta cu singurătatea şi e 100 % adevărată!

  8. krossfire said,

    Aveai un blog in care cautai oameni destepti. De ce ? Voiai sa evoluezi ?

  9. tomsofts said,

    Izolarea este buna. Daca un om vrea sa se pregateasca pentru viata de dincolo, cum o poate face mai bine? Intre patru pereti, dormind mai toata ziua. De ce uram barbatii? De ce nu!?

  10. danielle said,

    Singuratatea e buna doar cand o alegi tu, cand te retragi din cotidian pentru a-ti trage sufletul pt. o clipa. Nu atunci cand tanjesti dupa cineva pe care nu poti sa-l ai, cand stai si iti lingi ranile, cand nu suporti pe nimeni in jurul tau pentru ca e prea dureros sa vezi ca numai cel/cea pe care il/o vrei nu e acolo si esti invidios/oasa ca ceilalti pot rade in timp ce sufletul tau sangereaza. Sunt 2 feluri de singuratati: una benefica si alta mai putin. In primul caz stai si meditezi sau te impaci cu tine insuti, dar in al 2-lea iti plangi de mila si te umpli de ura pt. cei care sunt mai fericiti decat tine.
    Si eu am zis ca imi doresc singuratate, ca nu mi-e frica de ea si ca o astept ca pe o eliberare. M-am bucurat de ea o saptamana, 2, dar… Apoi am vazut ca de fapt nu asta imi doream si cand am incercat sa repar ce distrusesem mi-am dat seama ca nu mai aveam ce si ca intr-adevar mi se indeplinise dorinta: eram mai singura ca niciodata.
    Singuratatea nu inseamna neaparat sa te izolezi de lume. Poti iesi cu prietenii dar sa te simti strain printre ei, poti sa fii cea mai sociabila persoana dar in adancul sufletului tot singura sa te simti si cand ajungi acasa, poate dupa o petrecere in care ai fost in centrul atentiei si au fost ochi care te-au dorit, sa plangi fara sa stii de ce. Poti sa razi si sa glumesti, dar numai tu sa stii ca de fapt rasul e unul amar, fortat. Singuratatea are mii de nuante…

  11. m said,

    dar e oare singuratatea facuta pentru amuzament sau dans

  12. Sir Alex Ice said,

    Nu-mi place, parca ai trecut la canepa de la matase.

  13. eloa said,

    @danielle: interesantă analiză. Ai dreptate. De dragul preciziei totuşi: eu am scris aici despre bucuria clipelor de singurătate.

  14. eloa said,

    tomsofts said,

    Izolarea este buna. Daca un om vrea sa se pregateasca pentru viata de dincolo, cum o poate face mai bine? Intre patru pereti, dormind mai toata ziua. De ce uram barbatii? De ce nu!?

    Deci n-ai citit decât titlul sau ce?

  15. jairzinho said,

    Nu e rau ca te iubesti, dar…chiar nu mai ai resurse ?!

  16. silversun said,

    nimeni nu vrea sa moara singur .. e trist

  17. daniela said,

    ai perfecta dreptatea, prin asa ceva trec si eu akma.

  18. fantoma said,

    nu sunt un cititor al dumneavoastra. insa sunt subiectiv si nu vreau sa precizez cantitativ aportul meu in statisticile paginilor dumneavoastra. tot respectul, dar incerc sa contrag o simpla preocupare din viata unui om care pretinde ca mai face si altceva decat sa arunce in oglinda cifrele de pe cadranul ceasului. repet, de ce sa nu urasti barbatii atat timp cat poti s-o faci? chiar trebuia un motiv anume? in fond, de ce sa nu-i urasti pe oameni? singuratatea e acompaniata de ura de cele mai multe ori, chiar de ura fata de propriul suflet.

Lasă un răspuns

