De-acum să nu mai greşeşti

Ianuarie 2, 2007 at 20:24 (Despre Eloa)

A mai trecut un an. Am plâns mult, am urât cu patimă, am călcat peste cadavre, am înjunghiat inimi, am disecat o obsesie, m-am îndrăgostit de cine nu trebuia…de mai multe ori…Recunosc, am luat scurte pauze de urât bărbaţii. S-au dovedit iluzii, s-au transformat în decepţii şi am revenit de fiecare dată vijelios la vechile sentimente.

Am învăţat un lucru foarte important anul ăsta. Îl scriu pentru câţiva prieteni (şi fetiţe, şi băieţei) cu care schimb mail-uri din când în când.

Nu eşti distrus după ce te-ai despărţit de cineva. Nu eşti distrus nici măcar dacă te-a părăsit. Eşti cu adevărat distrus numai dacă nu poţi să-ţi revii după isprava asta. Nu-mi pasă cât de dureros a fost şi cât a durat şi cât de intensă a fost dragostea la început. Oamenii se schimbă, oamenii fac greşeli care nu se pot ierta, oamenii nu sunt pentru totdeauna. Nici relaţiile nu sunt veşnice. Încetează cu lamentările! S-a terminat. Nici unul dintre voi nu mai e acelaşi. E timpul să treci la autopsia obsesiei sau la incinerarea amintirilor, la înhumarea sentimentelor, să participăm cu toţii la funeraliile iubirii MOARTE pentru totdeauna.

Ce e greu cu adevărat e să renunţi la o anumită comoditate materială sau sentimentală (să ştii că e cineva „acolo”, că ai la cine să te întorci, să suporţi plictiseala de teama de a nu fi singur). Crezi că trebuie să fii nebun să înfrunţi spaima de necunoscut, teroarea unui început, după ce te-ai obişnuit câţiva ani ca lucrurile să meargă în mod constant la fel. Nu eşti împlinit doar pentru că te plimbi cu cineva de mână pe stradă. Nu trage cu dinţii de o relaţie în care nu tu eşti obiectul dorit, ci garnitura.

Mai trăieşte puţin şi pentru tine. Împacă-te puţin cu tine, fii fericit pentru că ai nişte calităţi, pentru că te pricepi la nişte lucruri, pentru că ai sau o să ai un job fantastic, fii fericit pentru tine. Şi în plus, e mult mai amuzant când eşti singur. Jocul seducţiei e fascinant. Nu e mult mai amuzant decât o acritură care te pândeşte să nu care cumva să tragi cu ochiul la orice ar putea avea sâni?

28 comentarii

  1. ash said,

    Prefer varianta cu „Eşti cu adevărat distrus numai dacă nu poţi să-ţi revii după isprava asta” .. si sa inveti ceva din ea. In alta ordie de idei un om care nu accepta singuratatea proprie si nu o intelege poate avea mari probleme psihologice in timpul unei relatii. De evitat.

    „acritura” – hahaha…. frumos spus.

  2. v-twin said,

    Te urasc crunt pentru postul asta!

  3. eumereu said,

    ……..Intr-adevar e greu sa renunti la acea „comoditate” cum o numesti tu, dar dupa ce ai reusit sa accepti ideea si sa iti dai seama ca nu ai nevoie de acea comoditate ca sa existi, ca sa traiesti, ca sa te bucuri de tine si de ceilalti, si de viata in general, dupa ce ai reusit sa iti dai seama ca atat a fost sa fie si ca totul se intampla cu un motiv, dupa ce incepi sa te descoperi si chiar reusesti, totul este minunat. Viata este frumoasa, iti vine sa urli, sa spui tuturor cat de bine te simti in pielea ta si vrei sa ii ajuti si pe acei nefericiti care au trecut prin ce ai trecut si tu dar care nu au reusit sa ajunga la momentul de glorie pe care tu l-ai atins, care sunt mai slabi si mai deprimati ca tine, care sunt in urma ta. Trece si momentul asta, ok, incepi sa te bucuri de prieteni, de familie, sa ti pui ordine in ganduri, in planuri etc.. si acest proces continua si continua, si vin sarbatorile : Damn! Mi-a trecut ura, m-am razbunat sau nu, mi-a trecut si sentimentul de razbunare, am ajuns sa fiu indiferenta, sa accept, sa fiu ok cu mine, echilibru, lucru bun. Dar, fuck, sunt singura. Ok, ma simt bine, de Craciun oricum tre sa stau cu familia, si ca sa vezi, chiar ma inteleg cu familia mea, ha.. si tata e chiar haios. Ce chestie! Oare de ce n-am vazut asta pana acum? Pt ca atunci cand el spunea o gluma, eu eram prea nervoasa ca vorbisem cu x-ul la telefon si el avea treaba, n-avea timp de mine, de aberatiile mele despre nu stiu ce joc idiot de pe yahoo. Era cu un client. Era mai important jocul meu? Nu. Dar asta am realizat acum, cand si eu lucrez si imi dau seama ce inseamna.. dar asta e o alta discutie…
    Bun, am realizat ca ma simt bine cu mine, ma accept, imi place de mine cand ma uit in oglinda, x-ul se insoara si ca sa vezi: chiar ma bucur pentru el si sper sa fie fericit, ne trimitem mesaje de craciun cu ganduri bune si inca o data imi dau seama ca mi-a trecut sentimentul de ura. L-am inteles, m-am inteles, ma simt bine, dar eu sunt singura. De ce? Now i`m ready for a new love. De ce nu vine? Inca nu sunt pregatita? Am devenit prea pretentioasa? O sa ajung singura cu 70 de pisici langa mine? Cine-si doreste asta? Nimeni… dar, damn, nu vreau sa fiu cu orice p**rau (scuzati limbajul) doar ca sa fiu cu cineva si sa nu simt acei fluturasi in stomac pe care orice fata si baiat si-i doreste (chiar daca nu recunosc, si chiar daca suntem puternice sau wonderwomen pt toti). Si peste 2 zile incepe munca, facultatea, cautari dupa o masina noua, ca dacia nu mai tine… si uitam pana la paste de aceste singuratati.. Poate intre timp apare el, pe care toate ni-l dorim, pana si eola si-l doreste. bye bye

  4. eumereu said,

    uite ca ma reusit : http://eumereu.wordpress.com/?p=3

  5. morbo said,

    ultima fraza e fascinanta

  6. Giant said,

    Umm… WTF?!!

  7. Piticu21 said,

    nu spera ca fiecare barbat ce apare in viatza ta e cel mai potrivit pentru tine. Ti-o spun scurt … eu sunt. Sunt asa de potrivit si bun pentru oricine. Insa, nu o sa iti dai seama niciodata cine e cel mai bun pentru tine. Si o sa varsi lacrimi in continuu. Si … o sa te gandesti ca de ce … ca nu are nici un sens …. si astfel o sa ajungi o fata batrana.

    Recomand o bere … o muzica buna … si ganduri mai bune. Shtii … Fat Frumos exista. Dar nu te astepta sa il gasesti pe calul alb ( de obicei aia se inchiriaza cu ora). Il poti gasi in oricine de pe aici. Daca te gandesti ca e la fel de bun ca berea. Si, bineinteles, la fel de trecator.

    Astfel interactionezi, cunosti, si alegi doar ce iti place. Ah … ai o viata inainte … nu sta inchisa in tine. Ai timp mai tarziu sa iti blestemi casnicia.:)

    La multi ani! 🙂

  8. Inn0cente said,

    Şoarec (Piticu21) treci acasă!!!! Pe unde umbli puşlama? Vezi că s-a răcit mâncarea…

  9. princessita said,

    e un post care imi place si o sa il keep in my mind 😛 ai fost putin bacoviana aici , putin epica , si putin altfel … sau ..in fine..altfel spus … ai cumpanit cumva erosul si thanatosul intr-un thanatos al erosului .. „E timpul să treci la autopsia obsesiei sau la incinerarea amintirilor, la înhumarea sentimentelor, să participăm cu toţii la funeraliile iubirii MOARTE pentru totdeauna.”

  10. Cold. said,

    gand la gand cu bucurie – don’t know your endeavours – being quite aware of mine – all i simply had to say is that i found myself laughing my ass out while reading and thinking this whole blog thing it’s like „the alcohoolic anonymous” society… we spill the same things out when we do, make it better and continue living.
    Nice entry on the right time.

  11. De ailalta said,

    esti confuza. asa ai fost tot anul trecut… si totusi e normal… asa e in perioada de „convalescenta”

  12. trei said,

    😀 tocmai ce mi-a zis un prieten de o mare carte a momentului … cica tre’ sa cutreieri lumea ca sa fii in stare sa vezi ca ceea ce cauti e de fapt la tine ‘acasa’ ; adica… nu conteaza numai unde ajungi, ci si CUM ajungi acolo.

    io zic ca a fost tare fun ce-ai facut tu aici… nu conteaza ‘de ce’ ai facut-o…

    NUUUUUU, nu e deloc amuzant sa fii singur; e o experienta din aia – necesara – ca sa inveti sa-i doresti pe altii in viata ta si sa-i apreciezi cand ii ai… „oamenii nu sunt pentru totdeauna” 😦

  13. Dorin said,

    eu cred ca postul asta e ceea ce vrei sa crezi, vrei sa te convingi pe tine ca asha e … si totusi …

  14. Sirg said,

    Când am intrat aici şi am văzut titlul de la post, parcă mi-a intrat o lumină în ochi… o răsărit soarele pe blogul asta întunecat!!! (e momentul să schimbi tema dusk).
    După câte am citit aici.. poate postul ăsta e cel mai bun. Ai atâta dreptate… ştiu pentru că şi eu am ajuns să simt aceleaşi lucruri, numai că tu le-ai şi descris în cuvinte.

  15. Arhi said,

    da, absolut luminos…ehhhhh

  16. razvan said,

    „Impacă-te puţin cu tine, fii fericit pentru că ai nişte calităţi, pentru că te pricepi la nişte lucruri, pentru că ai sau o să ai un job fantastic, fii fericit pentru tine.”

    Nu pot.

  17. Eloa said,

    @Sirg: deci nu scriu degeaba. Mă bucur.

  18. Eloa said,

    @Cold. said,

    this whole blog thing it’s like “the alcohoolic anonymous” society

    Uneori e atât de bine să vorbeşti cu cineva. Poate că cea mai bună alegere e un necunoscut sau o necunoscută. Sunt aici dacă aveţi nevoie.

  19. eloa said,

    @Piticu21: nu mă blestema cu o astfel de căsnicie, te rog. În rest, mersi pentru sfaturi.

  20. piticu21 said,

    hihi … nu … insa din experientza zic ca inspre asta te indrepti 🙂

  21. Sociopata said,

    piticu21: La cum o vad eu, probabil se indreapta spre mai multe casnicii …. 🙂 Nu va ramane niciodata prinsa in ceva ce o deranjeaza doar pentru ca si-a facut-o cu mana ei. O sa invete pe parcurs ca iubirea nu trebuie sa fie niciodata totala si probabil singurul lucru pe care trebuie sa-l faci in viata ca sa-ti fie bine e sa te iubesti intotdeauna mai mult pe tine (suna a narcisism dar nu e… 🙂 A, uitasem. Si va veni si un moment in care nu va va mai uri, numai ca atunci ii veti fi indiferenti … 🙂 La multi ani tuturor!

  22. Sociopata said,

    Ups, nu citisem postul urmator… 🙂 Eloa poti sa stergi ce-am scris … 🙂

  23. casargoz said,

    You just go in there and you say the three magic phrases that all women love to hear: „I’m sorry”, „I love you” and „You were right”.

    Nu e mult mai amuzant decât o acritură care te pândeşte să nu care cumva să tragi cu ochiul la orice ar putea avea sâni?

    Titania: What’s your name?
    Bottom: Bottom. But you can call me Booty.
    Oberon: Is Puck short for Puck-up by any chance?
    Bottom: And what do they call you?
    Titania: Titania
    Bottom: [looking down at her breasts] I’m not surprised.

    A mai trecut un an. Am plâns mult, am urât cu patimă, am călcat peste cadavre, am înjunghiat inimi, am disecat o obsesie, m-am îndrăgostit de cine nu trebuia…de mai multe ori…Recunosc, am luat scurte pauze de urât bărbaţii. S-au dovedit iluzii, s-au transformat în decepţii şi am revenit de fiecare dată vijelios la vechile sentimente.
    Lord, what fools these mortals be! PUCK

    . Împacă-te puţin cu tine, fii fericit pentru că ai nişte calităţi, pentru că te pricepi la nişte lucruri, pentru că ai sau o să ai un job fantastic, fii fericit pentru tine. Şi în plus, e mult mai amuzant când eşti singur.

    Fericita e ziua cand o iei razna, nimeni nu te mai poate opri caci esti singur. mai fericit este insa angajatorul tau care are un job bun pentru un nefericit 🙂 Iar cand ai un super job de ce ai mai avea nevoie si de altceva, ca doar la clubul workachoolicilor intotdeauna poti gasi pe cineva care sa-ti planga pe umar, unde mai pui ca cel putin patronul este fericit. Si asta pana in aceea zi in care vei fi absolut singur, singur intr-un varf de munte, mai inalt decat orice turn de fildes, ziua in care vei descoperi ca obsesiile nu mor, ca obsesiile se autoalimenteaza si traiesc fericite amarandu-i pe altii. Ei bine in acea zi in care iti vei redescoperi obsesia, o sa constati ca poti trai foarte bine alaturi de obsesia ta, va fi ziua independentei, ziua in care toti cei din jurul tau vor spune ca ai luat-o razna, este ziua eliberarii, ziua in care nu-ti mai pasa de psihologie, dar mai ales ziua in care nu-ti mai pasa, ziua in care incetezi sa te mai intrebi:”De ce?”Ziua in care ai aflat ca de ce nu conteaza, ziua in care stii ca orice ai fi facut nu se mai putea face nimic. INDEPENDECE DAY 🙂

    The lunatic, the lover, and the poet,
    Are of imagination all compact:
    One sees more devils than vast hell can hold,
    That is the madman;
    The lover, all as frantic,
    Sees Helen’s beauty in a brow of Egypt:
    The poet’s eye, in a fine frenzy rolling,
    Doth glance from heaven to earth, from earth to heaven;
    And, as imagination bodies forth
    The forms of things unknown, the poet’s pen
    Turns them to shapes, and gives to airy nothing
    A local habitation and a name.

    Ce va urma?
    Who give a sh*t?
    I’m lost here sorry 😦

    „What a piece of work is man! How noble in reason! how infinite in faculties! in form and moving, how express and admirable! in action how like an angel! in apprehension, how like a god! the beauty of the world! the paragon of animals! And yet, to me, what is this quintessence of dust? Man delights not me; no, nor woman neither, though by your smiling you seem to say so.”

    this whole blog thing it’s like “the workalcohoolic anonymous” society

    Ma duc să mă ocup de şotii in alta parte 🙂

  24. silversun said,

    „Nu e mult mai amuzant decât o acritură care te pândeşte să nu care cumva să tragi cu ochiul la orice ar putea avea sâni?”

    de ce oare trebuie ca majoritatea femeilor sa priveasca totul din punctu de vedere al monogamiei? si ce e trist ca asta s-a proiectat in societate ca monogamie=chestie buna,onorabila si integra cu toate ca nu are nici o legatura …

  25. ana said,

    Eu cred ca in viata noastra de „oameni” 🙂 iubirea e privita si comentata doar dintr un singur punct de vedere : al „mortii ” ei……tocmai atunci noi incepem sa ne plangem, sa dramatizam…in rest nu simtim aproape nimik..in afara unor fiori trecatori de la inceput…..de fiecare data ascultam sfaturi, luam aminte, ne prefacem ca intelegem, ne promitem noua insine verzi si uscate…..pana cand? pana in momentul in care intalnim un oarecare x sau y care ne face sa uitam de tot …..numai ca aici intervine cultura si taria de caracter a fiecaruia. numai unii dintre noi au puterea ca in momentul respectiv sa si puna intrebari : cine este?, ce vreau de la el? ce vrea de la mine? avem lucruri in comun? sunt de acord cu stilul lui de viata? daca are alt stil sa nu te gandesti nici o clipa ca se va schimba pt tine :)etc. daca te arunci …cu ochii inchisi in apa dragostei….atunci suporti ulterior consecintele.
    nu conteaza ce face…el, cu ce se ocupa, ce zic celelate persoane, cum arata, cati bani are, cum se imbraca//…singurul lucru care conteaza este ca tu sa l poti accepta exact cum este el, si sa i adori defectele. intotdeauna am crezut ca cei 7 ani de acasa , sau mai bine zis principiile ne leaga intre noi . intrucat ele mentin pacea intre doi oameni apropiati..Imaginati va ce haos ar iesi intre doi oameni cu principii diferite : adik unul dintre ei vrea si simte nevoia sa mai privesca alte 4 perechi de sani iar partenerul sufera,….cand ar puteafoarte frumos sa nu sufere ;:::::)))))))intrucat el are alte asteptari, dorinte, idealuri de relatie.
    eu …recunosc sunt mai idealista…sau mai bine zis am fost…nu am ajuns acum sa fiu dezamagita , nu am ajuns sa fiu o ghinionista intr ale dragostei…in schimb am ajuns realista. Nu stiu cat de bine cunosc iubirea, nu stiu inca daca ii pot atribui o definitie in cazul meu…Nu stiu daca am aflat ceva d despre lume in general, nu stiu daca ce cred eu e corekt. Dar de un lucru sunt si eu sigura : ca exist , ca am un scop , mi l voi duce pana la capat si fara sa fiu egoista : IUBIREA trebuie sa fie un repaus , jocul nostru de recreere ..nicidecum ceva vital 🙂

  26. casargoz said,

    Mai degraba pana in momentul in care vine un X, pe care nu-l poti uita de tot, ce vrea de la mine? ce am gresit? de ce am gresit? Iubirea devine vitala totusi atunci cand nu o ai, si al naibii de vitala cand dupa multi ani cintati ca nici nu ai avut-o vreodata.

  27. lamya777 said,

    this blog is way to good.
    sincer, pe mine m-a ajutat enorm, multumesc…

  28. lamya777 said,

    trei said: tocmai ce mi-a zis un prieten de o mare carte a momentului … cica tre’ sa cutreieri lumea ca sa fii in stare sa vezi ca ceea ce cauti e de fapt la tine ‘acasa’ ; adica… nu conteaza numai unde ajungi, ci si CUM ajungi acolo.

    probabil Alchimistul de Coellho….dar e tare greu, iti dai seama ce te oftici dupa ce ai pierdut atat timp cautand?:(

Lasă un răspuns

