A true blogger

Octombrie 31, 2006 at 3:55 (De ce urâm bloggerii)

L-am făcut pe Bogdan să-şi şteargă blogo-forumul. Zice că mai sunt ceva factori la baza sinucigaşei decizii. Am încercat să repar ceea ce eu consider a fi o crimă (eu fiind criminala). N-am reuşit. Iniţiez o campanie pentru ca bloggerii adevăraţi să nu-şi şteargă blogurile, pentru că observ că se anunţă un val sinucigaş toamna asta. Gogului îi arde şi lui să-şi decupeze beregata.

Când „l-am cunoscut” eu, acum câteva săptămâni, Bogdan avea un blog frumos, simplu, clar, alb, curat, fără picior de link, un blog care nu arăta ca un blog, fără blogroll, fără categorii, fără „recent posts”, fără contor, fără toate acele porcării pe care un jurnal real nu le are. Articolele n-aveau titluri, se numeau pur şi simplu ca ziua în care erau scrise. Era un blog scris din suflet, pentru prieteni, despre prieteni, cu prieteni. Când le spunea Bogdan „vă doresc şi vouă…” însemna că e minunat să ai ce avea Bogdan în momentul ăla. Am ajuns să scriu şi eu undeva „vă doresc şi vouă”, exact aşa cum spunea el.

Bogdan e unul dintre bloggerii adevăraţi, obsedaţi de sinceritate şi care cred în puterea cuvintelor. Îl ard degetele să scrie. Când vede ceva pe stradă se gândeşte imediat cum ar arăta în cuvinte. Are impresia că scrie despre nimicuri. E atât de greu să ai ochi pentru nimicuri în ziua de azi…Treci zilnic, ani de zile printr-un loc şi într-o zi îţi dai seama că-ntr-un vârf de gard străjuia un porumbel de plumb, pe care n-ai avut timp niciodată să-l vezi, dar care a fost dintotdeauna acolo. Bogdan nu scrie despre orice. Lucrurile aparent mărunte (includ aici şi secvenţele de film pe care le trăim, dar nu ne dăm seama) din viaţa de zi cu zi, sunt surprinse cu atenţie, construite cu migală din cuvinte. Lucrurile alea nu ştii că există. Trebuie să-ţi scoată cineva ochii ca să-ţi dai seama că treci pe lângă ele în fiecare zi fără să le vezi.

Apoi Bogdan şi-a transformat blogul într-un blogo-forum. Tocmai de-asta suntem maniaci, pentru că avem curaj să ne citim jurnalul cu voce tare în cercul de prieteni, iar ăia, fiind prieteni, n-o să tacă. O să-şi azvârle şi ei cu părerea-n noi. Poate că farmecul blogului e că afli ce crede lumea despre ce crezi tu, ai parte de o evaluare a eu-lui. De-asta transformarea în blogo-forum nu e condamnabilă. Faptul că l-a şters e un gest sinucigaş. E ca şi cum te-ai nega pe tine.

În ultima vreme făceam mişto de Bogdan că pomenea fete în posturi. I-am zis pe mess: „O aşa mare atenţie pentru fiecare lucruşor nu poate decât să facă un nume de fată să pară un foc de artificii. E normal să te întrebăm când ne chemi la nuntă”.

Bogdan ştie toate lucrurile astea. I le-am zis pe mess. N-am scris pentru el, am scris pentru oamenii care, ca mine şi ca Gogu, trec la un moment dat prin crize din-astea blogo-existenţiale. Alege viaţa!

17 comentarii

  1. fanel said,

    hai sa facem o demonstratie de revenire….hai sa-i aratam ca trebuie sa revina.

  2. bornedbored said,

    Flash-mob anyone? Mob? Nope?…

    Alege viaţa! Ce frumos sună. Define viaţa

  3. floare de colt said,

    de ce nu vrea numeni sa recunoasca ca acest blog este interesant?
    ati fost tot timpul deranjati de maniera in care au fost spuse lucrurile.dar nu cred ca ati citit vreodata printre randuri , fara a pune la suflet injuriile aduse.
    parerea mea e ca acest blog a vrut sa scoata in evidenta multe defecte umane. si femeilor le-au fost aduse adesea critici , dar mai subtile , doar pentru cele care doreau sa inteleaga ceva.
    modul exagerat , hiperbolizarea trasaturilor negative ale omului in general , sunt prezente tocmai pentru a ne face sa intelegem ca unele lucruri nu sunt cateodata normale.
    tot ce s-a scris aici poate fi inteles si ca o chestie de genul ” asa nu e bine , asa nu se face” , si sunt scrise in acest fel tocmai pentru a se arata de ce nu e bine.
    iar partea absolut amuzanta a fost gramada de replici spuse de domni si de doamne , care trageau fel de fel de concluzii pripite mai ales la adresa autoarei.
    concuzia la am ajuns dupa tot ce s-a scris pe acest blog este ca unele trasaturi umane nu pot fi schimbate , unele caractere vor ramane mereu , unele idei sunt atat de bine infipte in capetele unora incat nu ai ce face .
    o fi bine , o fi rau , nu stiu . asta e lumea in care traim si care nu vrea sa evolueza prea mult sau prea repede.

  4. arhiduke said,

    realizezi eloa, ca datorita tie bogdan nu mai scrie? in sfarsit ti-ai atins scopul 🙂

  5. fanel said,

    floare de colt : da tu ce credeai ca pe net umbla alti oameni decat aia din viata reala ? astia suntem cu bune si rele si cu lectiile pe care trebuie sa le invatam din viata.

  6. Bogdan said,

    Fantana e tot acolo, Eloa. Unde am lasat-o ieri. Va fi acolo si maine, indiferent ca cei care stau astazi pe marginea ei mai revin sau nu.

    PS: Susţin această campanie.

  7. De ailalta said,

    deci nu urasti toti barbatii? este unu care iti place… e de bine. nu esti o cauza pierduta…

    oare bogdan pute? oare insala? oare ii e teama sa nu fie inselat? …

  8. stefantalpalaru said,

    Dacă-i un blogăr adevărat are backup şi deci posibilitatea de a-l învia când vrea muşchii lui. Nu e cazul să disperaţi, dar dacă faceţi flesh mob vin şi eu 😉

  9. iQ666 said,

    pe bogdan nu-l urasti? sau de fapt il faci de ras cu acest text?

  10. toa said,

    o fi travestit

  11. pirahna said,

    draga doamna ana …

    erm … si ce legatura are blogul lui bogdan cu blogul asta ? 😐

  12. Eloa said,

    Nu-mi place de Bogdan,iQ666. ÎL URĂSC PE BOGDAN.

    pirahna, legătura e că unii scriu că le place să scrie, alţii că speră să facă bani din blog vreodată.

    stefantalpalaru, nu e chiar aşa simplu cu Bogdan. Totul e al dracului de complicat.

    floare de colt, nu ştiu dacă se poate schimba cineva cu adevărat, dar ce ştiu sigur e că NIMENI nu are dreptul să spună că blogul meu e inutil.

  13. eloa said,

    Arhiduce, pe dvs. v-am procopsit cu nişte sfaturi într-un comment la postul anterior. Şi nu ştiu de ce trebuie să vă despăimuiesc zilnic.

  14. gadjo said,

  15. Buddha said,

    blogul tau e inutil

  16. Pizdocea said,

    uof …

  17. Sirg said,

    Eu mi-am dat foc la mapa cu lucrari (portrete), pentru ca intr-o zi am cantat …. „ma enerveaza femeile, ca nu-s moarte dupe mine” etc etc. Io macar recunosc. Nu era moarta dupa mine. N-aveam backup la desene, dar le-am pozat cum ard 😀 Morala? un gest inutil pentru niste lucruri inutile, deci 0-0 pentru mine! Bravo Bogdan. Un gest care da alt sens muncii tale – am aflat ca ai pus suflet.

Lasă un răspuns

